222384 img 6309 d4006f large 1471877324

Amsterdamse startup ABOSS haalt 200.000 Euro op

Amsterdam, 25 augustus 2016 - De Amsterdamse startup ABOSS heeft 200.000 Euro opgehaald om verdere internationale groei te realiseren. ABOSS staat voor Artist Backoffice System en biedt professionals uit de entertainmentindustrie de mogelijkheid om onder andere financiën, logistiek en productie centraal en online te managen. Artiesten als Armin van Buuren en Oliver Heldens en boekingskantoren zoals David Lewis Productions, Hekwerk Theaterproducties en 010 Bookings werken al met ABOSS.

Oprichters Arvid Silos en Thomas van Beek hebben voor deze seed round de Nederlandse venture capitalist Keadyn in de arm genomen. Keadyn helpt ABOSS met de verdere professionalisering en internationale groei van het bedrijf. In een eerder stadium hebben Tom Holkenborg (Junkie XL) en Fatih Kahyaoglu (voormalig commercial director van ID&T) al geïnvesteerd in het product.

ABOSS bedient buiten de Nederlandse markt ook al klanten in Amerika, Duitsland, China, het Verenigd Koninkrijk en Australië.

"ABOSS wil de samenwerking tussen artiesten, managers en boekers verbeteren zodat iedereen zich kan richten op zijn of haar core business. We geloven dat iets magisch als muziek nooit geremd hoort te worden door praktische zaken; back-office bullshit. Dat is waarom we ABOSS gebouwd hebben, tijdrovende backoffice rompslomp behoort dankzij ABOSS tot het verleden zodat iedereen kan focussen op wat zij het beste doet om samen te werken naar dat magische moment."

Arvid Silos, Co-Founder ABOSS

Transparantie en tijdwinst

ABOSS wil zorgen voor transparantie, efficiency, inzichten en een betere communicatie zodat een artiest zich altijd kan richten op het creatieve proces.

"ABOSS is een grote stap voorwaarts op het vlak van efficiëntie voor artiesten, artiesten managers en boekingskantoren in de muziekindustrie. ABOSS bewijst waarde toe te voegen voor de grootste namen in de dance scene. Wij zijn er trots op om met deze investering onderdeel van ABOSS te zijn en kijken ernaar uit om samen te werken aan het oplossen van een generiek probleem voor muziekprofessionals over de hele wereld."

Martijn Don, Partner Keadyn

Over ABOSS

ABOSS is een online SaaS-oplossing beschikbaar voor desktop, mobiel en iOS. De focus van ABOSS ligt op het centraal inzichtelijk maken van onder andere kalendermanagement, show deals, contracten, facturen, contactbeheer en logistieke planningen (vluchten, hotels, vervoer etc.). Het bedrijf is opgericht in november 2013 en bestaat inmiddels uit een team van 9 personen. Klanten zijn artiesten, managers en boekingsagenten uit de dance, pop en theatersector. Voor meer informatie over het product en haar klanten ga naar: www.a-boss.net

EINDE PERSBERICHT

Voor meer informatie neem contact op met Raymond Bresching

06-50485700

Voor het logo, screenshots en meer informatie verwijs ik nu naar de dropbox: https://www.dropbox.com/sh/9co57kpk062ape5/AAAglEwTUJO9j89YxrFX-PCqa?dl=0

About ABOSS

ABOSS is an Amsterdam based startup delivering a proprietary SaaS application for artists, managers and booking agencies in the music industry. ABOSS delivers a powerful suite of online tools to professionals in the music industry to take control over backoffice issues, improve efficiencies and gain insights. ABOSS believes artists, their managers and booking agencies, should never be obstructed by backoffice bullshit and focus on what they do best: producing music and magical moments for the crowd to enjoy.